Kennis spreekt, maar wijsheid luistert

Mindful yin

Mindful yin is een rustige, meditatieve vorm van  yoga en geeft ruimte in het lichaam in de ruimste zin van het woord. Niet alleen het bindweefsel, maar ook het lichaamsveld met mentale en emotionele lagen worden aangeraakt. De houdingen worden gedurende langere tijd (3, 5 of 8 minuten) aangehouden, waarbij de ademhaling een belangrijke rol speelt.

Met Mindful yin yoga richt je je aandacht op de ontspanning van de spieren, waarbij je het dieper gelegen bindweefsel oprekt en stimuleert. Dit herstelt de vochthuishouding van je lichaam, waardoor gewrichten worden versoepelt, het kraakbeen herstelt en het proces van veroudering vertraagt.

Doordat de houdingen wat langer worden aangehouden, wat als intens wordt ervaren, leer je te ontspannen in de houding. Dit heeft zijn effect op het dagelijks leven, waarbij je mentaal veerkrachtiger wordt en stress vermindert.

Mindfulness
Door het langer aanhouden van een yin houding, die vrijwel allemaal zittend of liggend worden uitgevoerd, is er ruimte om naar binnen te keren. Je kunt de sensaties van het lichaam, jouw gevoelens en gedachten observeren, waardoor je tot rust komt en meer aanwezig bent in het moment.


Meridianen

Een ander bijkomend voordeel is dat de yin houdingen de meridianen in het lichaam ondersteunt. De levensenergie (chi) kan op deze manier beter stromen wat een positief effect heeft op het totale welzijn. Je voelt je fitter, emotioneel stabieler en heeft een positief effect op je organen.


Mindful yin, voor wie geschikt?
Juist door de rustige vorm van Mindful yin is deze uitermate geschikt voor mensen die een lichamelijke beperking hebben, fysieke klachten hebben of behoefte hebben aan een rustige, meditatieve vorm van yoga. Het vertraagt het verouderingsproces, dus zeker ook aan te raden voor senioren.


Praktisch
De les is op blote voeten en we gebruiken een matje. In de yogaschool zijn er matjes, dekentjes en kussentjes aanwezig. Gemakkelijk zittende kleding, waarin je je vrij kunt bewegen, wordt aangeraden. Verder is er na afloop van de yogales ruimte voor een kopje thee.

Lesrooster en gratis proefles
Ben je nieuwsgierig geworden en benieuwd wat deze mooie vorm van yoga voor jou kan doen, boek dan een gratis proefles. Klik hier voor het
lesaanbod en neem contact op om je aan te melden voor een vrijblijvende proefles.

Zomerrooster 13 juli t/m 23 aug 2020

Tijdens de zomervakantie worden de yogalessen via onderstaand lesrooster aangeboden.

Klik op Momoyoga voor het boeken van jouw yogales. Via de zomer leskaart of losse les kan je deelnemen aan de zomeryoga.

Locatie
Minimaal 1 uur voor aanvang van de yogales staat aangegeven of de yogales binnen of in de natuur plaatsvindt.

Je vindt de locatie van jouw yogales  bij info van what’sapp profiel van
Judith ~ 06-34233106 of aangegeven in Momoyoga.

Binnenyoga op De Akker 34 in Vlijmen
Buitenyoga op locatie Mariënkroon in Nieuwkuijk ~ Abdijlaan 8

Contact tijdens zomervakantie
In de periode van 13 juli t/m 16 augustus kan een reactie op jouw mail wat langer op zich laten wachten.  Buiten deze periode om ontvang je binnen 48 uur een reactie.

We wensen jou heel mooie zomeryogalessen toe!

NamastéTeam Yoga in Beweging