Hatha yoga is een ontdekkingsreis
van je eigen lichaam die voor ieder uniek is

Tips voor een yogales

Wanneer jij je eerste stap zet op de yogamat, kan het fijn zijn om enkele tips hierover te lezen. Ongeacht de reden waarom jij op de yogamat stapt, het blijkt een boeiende ontdekkingstocht waarbij het proces van bewustwording in gang wordt gezet. 

  • kom op tijd; de deur staat 15 minuten voor aanvang les voor jou open
  • zet je telefoon uit, bij voorkeur vliegtuigmodus.
  • draag comfortabele kleding waarin je je makkelijk kunt bewegen
  • bij Mindful Yin yoga adviseer ik een warme trui en dikke sokken tijdens de koude wintermaanden; yogahoudingen worden zittend en liggend uitgevoerd.
  • yoga wordt gedaan op blote voeten (behalve Mindful Yin yoga). Wanneer je dit niet prettig vindt, draag antislip sokken.
  • bij voorkeur geen zware parfum
  • meld eventuele blessures of fysieke klachten altijd vóór de les.
  • volg de aanwijzing van de docente zoveel mogelijk op en wanneer iets niet goed voelt tijdens de houding, voel je vrij om dit meteen te vragen.  
  • luister goed naar je lichaam en zoek je eigen grens op
  • (indien mogelijk) is het advies om tot 2 uur voor aanvang van de yogales niet meer te eten.  
  • drink na de yogales voldoende water en/of kruidenthee, liever geen koffie of alcohol. Water en thee is aanwezig na de yogales.
  • Yoga heeft een reinigend effect op het lichaam en kan wat langer worden nagevoeld.
  • En vergeet niet te genieten van deze ontdekkingstocht op fysiek niveau en laat je verrassen wat het in gang zet op de mentale, emotionele en spirituele laag 🙂

    Namasté

Herfstvakantie 14 t/m 20 oktober 2019

             

Klik op Momoyoga voor het boeken van jouw yogales.

Contact tijdens zomervakantie
Een reactie op jouw mail naar Judith@yoga-in-beweging.nl of via contactformulier laat wat langer op zich wachten. Uiterlijk 20 oktober ontvang je een antwoord.

Namasté Team Yoga in Beweging