Yoga is een ontdekkingsreis
van je lichaam die voor ieder uniek is

Tips voor een yogales

Wanneer jij je eerste stap zet op de yogamat, kan het fijn zijn om enkele tips hierover te lezen.

Ongeacht de reden waarom jij op de yogamat stapt, is yoga een boeiende ontdekkingstocht waarbij het proces van bewustwording in gang wordt gezet.
 

  • kom op tijd; de deur staat 15 minuten voor aanvang les voor jou open
  • zet je telefoon uit, bij voorkeur vliegtuigmodus.
  • draag comfortabele kleding waarin je je makkelijk kunt bewegen
  • bij Mindful Yin yoga is het advies om een warme trui en dikke sokken tijdens de koude wintermaanden mee te nemen; yogahoudingen worden zittend en liggend uitgevoerd.
  • yoga wordt gedaan op blote voeten (behalve Mindful Yin yoga). Wanneer je dit niet prettig vindt, draag antislip sokken.
  • bij voorkeur geen zware parfum
  • meld eventuele blessures of fysieke klachten altijd vóór de les.
  • volg de aanwijzing van de docente zoveel mogelijk op en wanneer iets niet goed voelt tijdens de houding, voel je vrij om dit meteen te vragen.
  • luister goed naar je lichaam en zoek je eigen grens op
  • (indien mogelijk) is het advies om tot 2 uur voor aanvang van de yogales niet meer te eten.
  • drink na de yogales voldoende water en/of kruidenthee, liever geen koffie of alcohol. Water en thee is aanwezig na de yogales.
  • Yoga heeft een reinigend effect op het lichaam en kan wat langer worden nagevoeld.
  • En vergeet niet te genieten van deze ontdekkingstocht op fysiek niveau en laat je verrassen wat het in gang zet op de mentale, emotionele en spirituele laag 🙂

    Namasté, Team Yoga in Beweging

    Aanvullende maatregelen in het kader van corona, waarbij we (tijdelijk) extra regels in acht nemen


    Praktisch

    • Zorg dat je ingeschreven staat voor de yogales in Momoyoga.
    • Neem je eigen yogamat, dekentje en kussentje mee! Verder het verzoek zo min mogelijk spullen mee te nemen. Je kan een yogamat lenen, mocht je deze niet zelf hebben. 
    • 15 minuten voor aanvang les is de yogaschool geopend. Op deze manier is er ‘ruimte’ om één voor één binnen te komen. Kom op tijd naar de yogales.
    • We betreden en verlaten de yogaschool één voor één. Dit heeft te maken met de 1,5 meter afstand. Als je uit één huishouden komt, dan kan je wel gelijktijdig binnenkomen.
    • Je doet je schoenen uit bij binnenkomst (zoals gebruikelijk) en je legt je matje neer op aanwijzing van de docente. De volgorde is genummerd, zodat we niet onnodig langs elkaar lopen.  
    • Wanneer we gebruik maken van ‘hulpmiddelen’ zoals foamrollers, blokken en triggerpointballen, dan liggen deze schoongemaakt klaar op de plaats waar jij je yogamat neerlegt. Je hoeft dus niet zelf spullen uit de kast te pakken. Deze spullen worden na de les door de docenten schoongemaakt.  
    • Na afloop van de les verlaten we de zaal weer één voor één.
    • Helaas is er geen thee na de les. Neem eventueel een eigen flesje water mee.

    Misschien komt het wat ‘streng’ over. Deze aanpassingen zijn er om de1,5 meter afstand te waarborgen, zodat er niet onnodig wordt rondgelopen in de yogaruimte. De komende periode gaan we het ervaren en kijken of dit werkt.

     

    Hygiëne & Veiligheid

    Persoonlijk
    Het is zowel voor de docent als de yogi niet verplicht om persoonlijke beschermingsmiddelen te gebruiken. Voel je  uiteraard vrij om deze zelf te gebruiken als je je daar prettig bij voelt.

    Ventilatie
    Tijdens de yogales staan ramen open, op deze manier is er een natuurlijke ventilatie.

    Schoonmaken
    De yogaschool, deurklinken, toiletten en andere contactoppervlakken worden regelmatig gereinigd.

    Ook hulpmiddelen (blokken, foamrollers en triggerpointballen) die door de yogaschool worden aangeboden, worden door ons schoongemaakt.

     

    Richtlijnen RIVM

    Wellicht overbodig, maar hierbij nogmaals de algemene richtlijnen van RIVM:

    • Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop!
    • Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
    • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts en/of benauwdheidsklachten heeft.
    • Houd anderhalve meter (twee armlengtes) afstand van elkaar.
    • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
    • Was je handen met water en zeep voor en na bezoek aan de yogaschool.
    • Vermijd zoveel mogelijk het aanraken van je gezicht naar huis.

Zomerrooster 13 juli t/m 23 aug 2020

Tijdens de zomervakantie worden de yogalessen via onderstaand lesrooster aangeboden.

Klik op Momoyoga voor het boeken van jouw yogales. Via de zomer leskaart of losse les kan je deelnemen aan de zomeryoga.

Locatie
Minimaal 1 uur voor aanvang van de yogales staat aangegeven of de yogales binnen of in de natuur plaatsvindt.

Je vindt de locatie van jouw yogales  bij info van what’sapp profiel van
Judith ~ 06-34233106 of aangegeven in Momoyoga.

Binnenyoga op De Akker 34 in Vlijmen
Buitenyoga op locatie Mariënkroon in Nieuwkuijk ~ Abdijlaan 8

Contact tijdens zomervakantie
In de periode van 13 juli t/m 16 augustus kan een reactie op jouw mail wat langer op zich laten wachten.  Buiten deze periode om ontvang je binnen 48 uur een reactie.

We wensen jou heel mooie zomeryogalessen toe!

NamastéTeam Yoga in Beweging