Hatha yoga is een ontdekkingsreis
van je eigen lichaam die voor ieder uniek is

Lesinformatie

 

Opbouw van de yogales

De yogalessen zijn dynamisch en fysiek zoekt ieder zijn eigen grens op. Elke pose houden we een aantal ademhalingen aan en volgen elkaar op. We beginnen staand, daarna zittend en we sluiten de laatste 5 minuten af met savanasa; een liggende eindontspanning. Door de inspanning die je lichaam heeft geleverd, ervaar je tijdens de savasana een ontspannen gevoel.

Je werkt op je eigen niveau en de lessen zijn daarom geschikt voor iedereen. Je hoeft niet lenig te zijn. De enige must is dat je eigen mogelijkheden en grenzen respecteert.

Iedere week is er aandacht voor een specifiek gebied. Wanneer je meerdere yogalessen volgt per week, voel je in de loop van de week verdieping in dit gebied. De verschillende gebieden zijn:

  1. Benen, voeten en tenen
  2. Het openen van de heupen, liezen
  3. Twist, middenrif
  4. Het openen van de borst
  5. Schouder, nek, armen en vingers
  6. Arm-of beenbalans

Na 6 weken wordt deze cyclus herhaald.  Je zult merken dat je snel meer ruimte en ontspanning voelt in de verschillende gebieden.

Persoonlijke begeleiding

Tijdens de les loop ik regelmatig rond en zal jou corrigeren of begeleiden in een pose. Dit zal jou helpen om de juiste uitlijning te voelen en om verder te verdiepen in een pose. Tevens ervaar je dan hoeveel ruimte je lichaam nog heeft. Wanneer je dit niet wenst, kun je dit aangeven voor de les. Na de les is er altijd ruimte voor persoonlijke vragen.

Kleding en matje

De les is op blote voeten en we gebruiken een matje. Gemakkelijk zittende kleding, waarin je je vrij kunt bewegen, is aan te raden.

Er zijn yogamatjes aanwezig bij de yogalessen gegeven op een sportschool. Yogalessen bij Yoga in beweging (op donderdagavond), is er tijdens de proefles een yogamatje aanwezig. Na de proefles, vraag ik jou om zelf een yogamatje mee te nemen. Uiteraard kan ik jou adviseren waar je op moet letten bij het kopen van een yogamatje.